Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία
- Μέθοδος Project
- Βιωματική Μάθηση
- Ψηφιακές Τάξεις
- Εποπτικά Μέσα
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Το πρόγραμμα σπουδών είναι εντατικό και εμπλουτισμένο σε ώρες και μαθήματα, αφού αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας σε όλες τις τάξεις, σε 40 την εβδομάδα από 23 ή 30 που ορίζει το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας.
Χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία (διαδραστικοί Πίνακες σε όλες τις τάξεις).
Εμπλουτίζουμε το πρόγραμμα του Δημοτικού σε 2 άξονες:
- Ποσοτικά αυξάνονται σε όλες τις τάξεις οι ώρες διδασκαλίας των βασικών μαθημάτων Γλώσσας και Μαθηματικών.
Διδάσκονται Αγγλικά και Πληροφορική από την Α΄ δημοτικού και από την Δ΄ τάξη εισάγεται η δεύτερη ξένη γλώσσα (γαλλικά ή γερμανικά). - Ποιοτικά, με υλικό δικό μας. Με χρήση εποπτικών μέσων, με επιπλέον ασκήσεις και επεξήγηση, τα παιδιά γρήγορα κατακτούν τους διδακτικούς στόχους.
Έτσι λοιπόν, στο βασικό πρόγραμμα:
Το μάθημα της Γλώσσας στο Δημοτικό σχολείο είναι απ’ τους σημαντικότερους στόχους που πρέπει να κατακτήσει ο μαθητής, γιατί η γλώσσα γενικότερα δεν είναι ένα απλό μέσο συνεννόησης, αλλά ουσιαστικά ο κύριος φορέας της ανθρώπινης σκέψης.
Η γραμματική, η ορθογραφία και η γραπτή έκφραση (έκθεση) συνδέονται αναπόσπαστα με τη Γλώσσα.
Το μάθημα της γραμματικής διδάσκεται κατά τρόπο λειτουργικό και όχι ξεχωριστά από τη Γλώσσα. Πάντα σε σχέση με τις ειδικότερες γλωσσικές περιοχές του προφορικού και γραπτού λόγου καθώς και της ορθογραφίας.
Σημαντικό κομμάτι του γλωσσικού μαθήματος είναι η Παραγωγή Γραπτού Λόγου (Έκθεση).
Το πέρασμα απ’ τον προφορικό στον γραπτό λόγο είναι ιδιαίτερα δύσκολο στους μαθητές. Γι’ αυτό, λοιπόν, ξεκινάμε έχοντας ένα πλάνο το οποίο αφορά αρχικά τους μαθητές της Α΄ τάξης και συνεχίζουμε αυξάνοντας σταδιακά τη δυσκολία σε κάθε τάξη ώστε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές μας αποκτούν τη δυνατότητα να μετατρέπουν όλο το γλωσσικό δυναμικό που απέκτησαν σε ικανότητα δόμησης κειμένων.
Στην Έκθεση καθιερώσαμε το Χρυσό Τετράδιο όπου γράφονται κάθε φορά οι καλύτερες εκθέσεις.
Στα Μαθηματικά, το δεύτερο από τα δύο βασικά μαθήματα που διδάσκεται σε όλη τη διάρκεια του Δημοτικού, στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά να αποκτήσουν συγκροτημένη λογική σκέψη. Η φιλοσοφία μας είναι τα παιδιά όχι μόνο να εκτελούν τις βασικές πράξεις, αλλά να μπορούν ν’ ανταπεξέλθουν σε απλά και σύνθετα προβλήματα λογικής και να έχουν φυσική αίσθηση των αριθμών.
Για την καλύτερη εμπέδωση και αφομοίωση της ύλης, δίνονται σημειώσεις, ασκήσεις και φυλλάδια από τους εκπαιδευτικούς μας σ’ όλες τις τάξεις. Παράλληλα τα παιδιά ενθαρρύνονται να συμμετέχουν σε εργασίες ώστε βαθμιαία να καλλιεργήσουν συλλογικότητα, κριτική σκέψη και ωριμότητα.
Ξένες Γλώσσες
Ξεκινούν από μικρά, μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι και με την πάροδο του χρόνου αποκτούν περισσότερες γνώσεις.
Βοηθούμε το μαθητή να ενεργοποιεί όλους τους διαύλους επικοινωνίας (ακούω, διαβάζω, μιλάω, γράφω).
Αγγλικά:
• Α΄ & B: Δημοτικού: Pre Junior
• Γ΄ Δημοτικού: A Junior
• Δ΄ Δημοτικού: B Junior
• Ε΄ Δημοτικού: A Senior – Πτυχίο Movers
• ΣΤ΄ Δημοτικού: B Senior – Πτυχίο Flyers
Γαλλικά:
• Α΄, Β΄ & Γ΄ Δημοτικού: Junior
• Δ΄ Δημοτικού: A1 Junior
• Ε΄ Δημοτικού: A1 Niveau 1
• ΣΤ΄ Δημοτικού: A1 Niveau 2 – Πτυχίο Delf A1
Γερμανικά:
• Δ΄ Δημοτικού: Α1/1 junior A
• E΄ Δημοτικού: A1/2 junior B
• ΣΤ΄ Δημοτικού: Α1 Α΄ κανονική – Πτυχίο Fit1-A1
Μουσική
Φυσική Αγωγή
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς τα παιδιά μαθαίνουν τους κανόνες ομαδικών αθλημάτων παίζοντας Ποδόσφαιρο, Μπάσκετ, Χάντμπολ και Βόλεϊ. Έρχονται σε επαφή με τον Κλασικό Αθλητισμό, τους Παραδοσιακούς Χορούς και τα Λαϊκά Παιχνίδια.
Διοργανώνουμε:
Μουσική
Ο συνδυασμός παιχνιδιού με τον ήχο, το ρυθμό και τα μουσικά όργανα βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν καλλιτεχνικές δεξιότητες, καλλιεργώντας ταυτόχρονα την έκφραση. Μέσα από τα ομαδικά παιχνίδια κοινωνικοποιούνται, εκφράζονται και αποκομίζουν πολλά οφέλη τόσο για το πνεύμα όσο και για τον χαρακτήρα τους.
Πληροφορική
Ο μαθητής έρχεται σε επαφή με το σύγχρονο και θαυμαστό κόσμο των Υπολογιστών, του διαδικτύου και των πολυμέσων με το χειρισμό των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και με βασικές λειτουργίες του λογισμικού.
Στόχος του μαθήματος των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών είναι οι μαθητές μας να καλλιεργήσουν δεξιότητες χρήσης των εργαλείων της νέας τεχνολογίας και να αρχίσουν να θεωρούν τον υπολογιστή εργαλείο δουλειάς.
Εικαστικά
- Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.
- Να πειραματίζονται με διάφορα υλικά και να εξοικειώνονται με τη χρήση τους.
- Να γνωρίζουν ζωγράφους και να μαθαίνουν για το έργο τους.
- Να αξιοποιούν τη φαντασία τους με εικαστικό τρόπο.
- Να αγαπήσουν την ανθρώπινη δημιουργία.
Ευέλικτη Ζώνη
Τα παιδιά δουλεύουν πάνω σε ορισμένα projects με θεματολογία από την Ιστορία, την Επιστήμη, το Διάστημα, την Αγωγή Υγείας κλπ. Έτσι έχουν την ευκαιρία να ψάξουν στη βιβλιογραφία, στον τύπο, στο διαδίκτυο, στις εγκυκλοπαίδειες, να συνθέσουν, να συνεργαστούν, να δημιουργήσουν ομάδες. Οι εργασίες καταλήγουν στο να γίνουν βιβλίο, θεατρικό δρώμενο, ημερίδα κλπ. Το βιβλίο λέγεται Ομαδική Εργασία και την παίρνουν όλοι οι μαθητές.
Εξατομίκευση διδασκαλίας
Εργασίες
Αξιολόγηση Μαθητών
Οι μαθητές αξιολογούνται συστηματικά σε τρία επίπεδα:
- Το πρώτο επίπεδο αφορά στον καθημερινό έλεγχο που ασκεί συστηματικά ο δάσκαλος στον χώρο της τάξης.
- Το δεύτερο επίπεδο αξιολόγησης αφορά σε εβδομαδιαία ή μηνιαία ανακεφαλαιωτικά κριτήρια αξιολόγησης σε συνεργασία της ομάδας των δασκάλων και της Διεύθυνσης προκειμένου να διαπιστώνεται η ομαλή πορεία των στόχων και να επιχειρούνται οι αναγκαίες διορθωτικές παρεμβάσεις.
- Το τρίτο επίπεδο αφορά σε μια συνολικότερη αξιολόγηση της επίδοσης και της συμπεριφοράς του παιδιού η οποία πραγματοποιείται στο τέλος κάθε τριμήνου.
Απογευματινή ζώνη
Οι εκπαιδευτικοί βοηθούν τα παιδιά να μελετήσουν σωστά και να λύσουν τις απορίες τους.